Thursday, July 23, 2009

TERKILAN...

apa nak dikata. saya rasa terkilan kerana pada tahun 2009 ni kehadiran ahli puteri ke mesyuarat perwakilan puteri bahagian kian berkurangan. mengapa ye? bukan nak kata cawangan lain, ahli puteri dari cawangan saya sendiri pun tidak ambil endah bila tiba musim persidangan atau mesyuarat perwakilan puteri bahagian. sudah dimaklumkan tetapi tiada respon. mengapa sambutan ahli-ahli puteri begini ye? mengapa mereka sendiri tidak menyuarakan cadangan, pendapat dan pandangan mereka sendiri? kita tidak tahu apa kehendak mereka sekiranya mereka sendiri tidak memberitahu. kadang-kadang saya tidak pasti apa tujuan sebenarnya mereka menjadi ahli puteri. kalau kata nak ikut sama berjuang, kenapa bayang pun tak nampak? fikir-fikir lah sendiri. ke mana tak tumpahnya kuah kalau tak ke nasi, ke mana nak diwariskan perjuangan ini kalau tak kepada yang muda-muda terutamanya ahli-ahli puteri ini. aduhai..

7 comments:

UMNO Cawangan Gombak Selatan said...
This comment has been removed by the author.
UMNO Cawangan Gombak Selatan said...

Salam Perjuangan,

Kami dari UMNO Cawangan Gombak Selatan mengucapkan Syabas buat anda yang mengambil inisiatif mendekati masyarakat melalui Blog.

Sama2 lah kita berjuang dalam menjawab segala dakyah2 yang dilemparkan pihak pembangkang agar masyarakat mengetahui perjuangan murni kita demi Agama, Bangsa dan Negara.

Ketua UMNO Cawangan Gombak Selatan, EN. ABD. RAZAK MUHAMAD mengucapkan Salam Persahabatan khas buat anda.

Sekian, Ikhlas dari,

SHAMSURY MOHD SALLEH
Ketua Penerangan merangkap Ketua Editor Blog,
UMNO CAWANGAN GOMBAK SELATAN,
BAHAGIAN WANGSA MAJU.

ps : Blog anda kami senaraikan (Link) antara Blog pilihan di blog kami.

Fakeh said...

Suka dicadangkan pihak UMNO menghubungi En Saiful 013-365 5715 bagi mengadakan suatu program ceramah tertutup bertajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH. Kumpulan ini terdiri daripada anak-anak murid tok guru pondok yang giat berdakwah secara sukarela menyedarkan masyarakat tentang kekufuran PAS dari segi aqidah. Mereka tidak mengharapkan sebarang bayaran dan apa yang dilakukan ialah bersifat fisabilillah

pu3segambuttengah said...

salam,
tertarik dengan post ini..
saya juga ingin berkongsi dengan saudari..bukan sahaja ini menjadi masalah kepada Puteri Cawangan saudari,tetapi mungkin menjadi masalah juga kepada mana2 puteri cawangan yang lain..saya juga menghadapi masalah yang sama..sekiranya adakan mesyuarat,komitment yang diberikan amat mengecewakan..bukan kita tak ambil inisiatif,tapi macam saudari katakan..kita xtahu apa masalah mereka sekiranya mereka tak memberikan kerjasama dan juga xmnyuarakan pendapat dan masalah..

Bingai @ Bangang said...

Maaf tuanpunya blog sebab lari tajuk,
Saya masih lagi dengan penutupan IKYS tumpang letak dalam topik terbaru tuan.

Kepada yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang IKYS sila ke blog saya di http://tendangterajang.blogspot.com/2010/07/ikys-rugi-atau-nak-cari-untung-pintas.html
Luahan hati bapa saudara kepada salah seorang pelajar IKYS

aku yang bingai

Fakeh said...

Apa kata UMNO Cawangan/Bahagian tuan anjur ceramah bertajuk KETUANAN MELAYU MENGIKUT ULAMA NUSANTARA. Dalam tajuk ini, kita akan faham bahawa UMNO tanpa sedar telah melaksanakan segala nasihat ulama-ulama besar Melayu dahulu kala. Maka sebab itulah Allah SWT pelihara UMNO hingga kekal relevan ke hari ini berbanding PAS. Kita juga akan faham bahawa perjuangan melalui bangsa adalah sunnah Rasulullah SAW dan memahami kesesatan aqidah Nik Aziz dari sudut ilmu yang dibahaskan dalam kitab-kitab Ahlu Sunnah Wal Jamaah. Sila layari nota asal ceramah (sebelum dipinda ke tajuk di atas)
http://www.docstoc.com/docs/55052418/Bangsa-Melayu-Mengikut-Ulama-Ahlu-Sunnah-Wal-Jamaah

Mohd Fadhil bin Musbah al-Marwa ialah seorang guru pondok berumur 42 tahun yang berasal dari Sungai Merab, Kajang. Datuk mertua beliau ialah Tuan Haji Hamid Kajang, pengasas Maa’had Hamidiah Kajang. Beliau adalah bekas pelajar Maktab Sains Sultan Ahmad Shah (1982-1986) yang memilih jurusan pengajian bersanad di Pondok Tunjuniah, Kota Bahru; Pondok Pasir Tumbuh, Kubang Kerian dan Pondok Kerandang, Besut. Pernah bertugas sebagai guru JAIS dan KEMAS. Beliau tidak mengenakan sebarang bayaran tinggi, memadailah disediakan saguhati yang mengambil kira duit tol, duit petrol dan duit makan. Beliau boleh dihubungi melalui anak muridnya, Ustaz Mohd Saiful A. Karim di talian 013-365 5715 atau 019-366 9741.

IBU PUSPITA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI